Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» در ۲۰ مسجد فارس - مهدویت فارس

اجرای طرح «سه‌شنبه‌های مهدوی» در ۲۰ مسجد فارس


دبیر شورای قرآن و عترت فارس از اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در ۲۰ مسجد استان با همکاری و مشارکت کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: به‌یاری خدا در نیمه شعبان افتتاح این طرح را در استان فارس برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، ششمین نشست شورای عالی قرآن و عترت فارس که آخرین نشست آن در سال ۹۹ بود، در تاریخ  ۲۸ اسفندماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، دبیر شورای قرآن و عترت فارس در این نشست از اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در ۲۰ مسجد استان با همکاری و مشارکت کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: به‌یاری خدا در نیمه شعبان افتتاح این طرح را در استان فارس برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به طرح‌های مصوب این شورا گفت: برای تمام کسانی که مسئول این طرح‌ها می‌شوند، حکم صادر خواهیم کرد و به‌مدت یکسال مسئولیت اجرای آن طرح را به عهده خواهند داشت که این حکم‌ها را در نیمه شعبان اعطا خواهیم کرد.

سلامی همچنین به تدوین بانک اطلاعاتی محافل قرآنی استان که از سازمان و نهاد خاصی مجوزی ندارند، اشاره کرد و گفت: می‌توانیم در روز ۱۴ فروردین‌ماه از بخشی از بانک اطلاعاتی خود رونمایی کنیم یا اینکه آن را در آخر فروردین انجام دهیم اما فراخوان این کار را باید اعلام کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) گفت: نکته‌ای که در این میان مهم است وقتی محفلی در این فراخوان ثبت‌نام کرد، باید بازرسی از آن محافل انجام شود تا ببینیم که آقا واقعاً چنین محفلی برپا می‌شود یا خیر تا بتوانیم آمار حقیقی از محافل قرآنی در سطح استان را به دست آوریم.

وی در ادامه سخنان خود خواستار استفاده از ظرفیت مرکز رسیدگی به امور مساجد برای شناسایی محافل قرآنی شد و گفت: برخی از مساجد تنها در ماه رمضان محافل قرآنی را برپا می‌کنند و بعد از آن برنامه قرآنی بدان معنا ندارند.

سلامی از رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد درخواست کرد تا نشست هماهنگی با ائمه جماعات مساجد برپا کرده و موارد لازم را در خصوص برپایی محافل قرآنی در مساجد را مطرح کنند تا در هر مسجد هفته‌ای یک بار محفل قرآنی برپا شود.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس همچنین به درخواست یکی از فعالان قرآنی استان در خصوص ضرورت به‌کارگیری ظرفیت فضای مجازی در عرصه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: این نکته بسیار خوبی است و نباید از فضای مجازی غافل باشیم.

وی به اجرای جشنواره قرآن و عترت استان اشاره کرد و پیشنهاد داد تا در نیمه شعبان فراخوان آن اعلام شود و در سال جاری به‌صورت استانی و در سال آینده در سطح ملی برگزار شود.

سلامی با بیان اینکه این جشنواره به دلیل شیوع کرونا به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: در بحث عترت این جشنواره پیشنهاد می‌شود که موضوعات تنها ویژه بزرگسالان نباشد بلکه مقاطع مختلف سنی هم در نظر گرفته شوند.

مجتبی غیب‌پرور، مسئول کانون قرآن دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در استان فارس نیز در این نشست گفت: حدود ۵۰ جلسه سنتی قرآن را توانستیم در سطح استان شناسایی کنیم البته قطعاً تعداد جلسات خیلی بیشتر است و اگر هم‌افزایی به وجود آید می‌توانیم  تمام محافل قرآنی را شناسایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از نوع فعالیت قرآنی را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: یکی از نکاتی که باید بدان توجه کنیم این است که محافل قرآنی باید علت فراخوان را بدانند تا برای ثبت‌نام اطلاعات خود تشویق شوند.

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/functions.php on line 5309