Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
تکمیل دانشگاه مهدویت شیراز تا پایان سال آینده - مهدویت فارس

تکمیل دانشگاه مهدویت شیراز تا پایان سال آینده

قائم مقام موسسه فرهنگی مهدی موعود(عج) اعلام کرد

تکمیل دانشگاه مهدویت شیراز تا پایان سال آینده

ایسنا/فارس قائم مقام موسسه فرهنگی مهدی موعود(عج) از پیشرفت ۷۵ درصدی ساختمان دانشگاه مهدویت و مهدیه بزرگ شیراز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این مجموعه تا پایان سال آینده تکمیل شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق در گفت و گو با ایسنا گفت: مجتمع مهدویت شامل مهدیه بزرگ شیراز، درمانگاه خیریه تخصصی، بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تخصصی مهدوی است که تاکنون حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقدار باقیمانده نیز امیدوار هستیم که تا پایان سال آینده تکمیل شود.

وی با بیان اینکه مجموعه موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از جمله مجموعه‌های بزرگ فرهنگی استان فارس محسوب می‌شود، گفت: این موسسه تنها مرکزی است که همزمان با انجام عملیات عمرانی، برنامه‌های خود را خصوصا در زمینه فرهنگی و علمی و پژوهشی دنبال کرده است.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌ها به شکل همزمان در دو بعد سخت و نرم افزاری دنبال و تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هزینه صرف شده است، گفت: محل تامین این هزینه‌ها مردمی بوده و حدود ۵۰ درصد از محل کمک‌های خیرین و ۵۰ درصد از محل وجوهات مردمی در اختیار آیت‌الله حدائق، تامین شده است.

حدائق با اشاره به اینکه این موسسه حدود ۳۴۰۰ حامی مالی داد که تامین کننده بخشی از هزینه‌ها هستند، گفت: هر سال ۲ جلسه در نهم ربیع‌الاول و نیمه شعبان برگزار شده و با حضور حامیان مالی موسسه که مهدی یاران نامیده می‌شوند، گزارشی از وضعیت کار ارائه می‌شود.

او ۲۵ درصد باقیمانده را شامل نما و سیستم تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمان دانست و در خصوص دانشگاه مهدویت نیز گفت: بعد از پیگیری‌های فراوان تصمیم بر این شد که این موسسه یک مرکز آموزش عالی است که زیر نظر حوزه علمیه فعالیت خواهد کرد؛ البته اصل تخصص دانشگاه مهدویت است اما در کنار آن رشته‌های دیگری نظیر مشاوره و روانشناسی هم خواهیم داشت.

قائم مقام موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، با بیان اینکه برای این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۶۰۰ دانشجو را برای سال آینده دارد، گفت: تمام نیازهایی که یک دانش پژوه برای دریافت مطالب و مباحث مختلف علمی نیاز دارد، در این مجموعه تدارک دیده شده است.

حدائق گفت: این ساختمان د ر۱۱ طبقه پیش بینی و احداث شده که بخش‌های مختلف مهدیه، درمانگاه، کتابخانه، دانشگاه، خوابگاه، سلف سرویس دانشگاه و رستوران، نمایشگاه دائمی تخصصی و تجسمی مهدویت، آمفی تئاتر و بخش اداری را شامل می‌شود.

قائم مقام موسسه مهدی موعود(عج) همچنین گفت: سالانه حدود ۲۷۰۰ نفر در این موسسه سه دوره مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته را در زمینه معارف مهدویت طی می کنند که این حجم از آموزش تخصصی در زمینه مهدویت برای یک مجموعه فرهنگی مردمی با بضاعت محدود، بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *