Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
دهمین هفته مراسم استغاثه به امام زمان (عج) در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی - مهدویت فارس

دهمین هفته مراسم استغاثه به امام زمان (عج) در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی

دهمین هفته مراسم استغاثه به امام زمان (عج) در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی روز سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ در مسجد قدس (سردزک) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان به حضرت مهدی (عج) برگزار شد حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمدحسین حدائق در تشریح شرایط ایمان اظهار داشت: حقیقت ایمان با حقیقت اسلام آوردن، متفاوت است. ممکن است کسی مسلمان باشد ولی مؤمن نباشد.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه‌السلام که «لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً إلاّ أنْ یَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال: سُنَّهٌ مِنَ اللهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ نَبیِّهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ وَلیّهِ، أمَّا السَّنَّهُ مِنَ اللهِ فَکِتْمانُ السِّرِّ، أمَّا السُّنَّهُ مِنْ نَبِیِّهِ مُداراهُ النّاسِ، اَمَّا السُّنَّهُ مِنْ وَلیِّهِ فَالصَّبْرُ عَلَى النائِبَهِ.» تاکید کرد: مؤمن، حقیقت ایمان را درک نمی‌کند مگر آن‌که ۳ خصلت را دارا باشد: خصلتى از خداوند، که کتمان اسرار افراد باشد، خصلتى از پیغمبر اسلام (صلی‌الله علیه وآله وسلم) که مدارا کردن با مردم باشد، خصلتى از ولىّ خدا که صبر و شکیبایی در مقابل شدائد و سختی‌ها باشد.»
حجت‌الاسلام حدائق تاکید کرد: امام رضا علیه‌السلام هر یک از سه ویژگی مؤمن را منوط به یک شخصی می‌کنند: سنت اول از خداوند، که انسان مانند خداوند ستار و پوشاننده اسرار دیگران باشد. سنت دوم از پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) که مدارا کردن با مردم است. و سنت سوم که باید از امامش یاد بگیرد، صبر و استقامت در مشکلات است.

این مراسم پس از قرائت زیارت آل یاسین و نماز استغاثه به امام زمان (عج) به پایان رسید.

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *