Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
انقلاب اسلامی نگاه انحرافی منفعلانه مردم را نسبت به مقوله مهدویت اصلاح کرد - مهدویت فارس

انقلاب اسلامی نگاه انحرافی منفعلانه مردم را نسبت به مقوله مهدویت اصلاح کرد

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس اثر انقلاب اسلامی بر مهدویت را مورد توجه قرار داد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی نگاه های انحرافی در جامعه به مهدویت وجود داشت و افراد متدین آن دوران صرفا با انفعال، منتظر ظهور امام زمان(عج) برای اصلاح امور بودند و انتظار به مجلس دعای ندبه و اینگونه فعالیت‌های حداقلی ختم می‌شد اما با وقوع انقلاب اسلامی این نگاه انحرافی منفعلانه نسبت به مقوله مهدویت اصلاح شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پرسنل، آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز اظهار داشت: آیه پنجم سوره مبارک قصص «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ وما اراده داریم بر آنان که در زمین مستضعف شدند، منّت گذاریم وآنان را پیشوایان ووارثان زمین قرار دهیم» جزو آیات مهدوی و ولایی قرآن کریم است.
وی با بیان اینکه یکی از بشارت های قطعی قرآن کریم، تشکیل حکومت جهانی عدالت گستر امام عصر است، تاکید کرد: در آیه پنجم سوره مبارکه قصص اراده پروردگار این است که برای بشریت رهبرانی عدالت گستر قرار داده که مدیریت زندگی بشریت را بر عهده بگیرند.
حجت الاسلام حدائق افزود: تمام آموزه های دینی برای اصلاح دنیا انسان ها آمده و این دیدگاه که عمل صالح تنها و صرفا برای آخرت انسان کاربرد دارد، غلط است همچنین دستورات اسلام برای زندگی بهتر بوده و اگر عمل می کردیم زندگی با برکت و آسایشی روز افزون خواهیم داشت .
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز بشریت از ظلم، بی انصافی آسیب می بنید درصورتی که اگر به پاکی و پرهیزگاری زندگی کنیم، آسیبی متوجه انسان نخواهد بود، تاکید کرد: آسیب خانواده ها از بی تقوایی سرچشمه گرفته است و انسان دیندار واقعی ظلم نمی کند و افراد دین دار در هر جایی موفق هستند.
بنابه گفته مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید که چند نعمت بزرگ به انسان عطا کردیم که یکی از آن انبیا هستند که تربیت و هدایت انسان را برعهده داشتند همچنین «اسلام» نیز یکی از نعمات بزرگ خداوند باری تعالی به انسان است.
وی «امامت» را از مصادیق نعمات بزرگ دانست و بیان کرد: در آیه ۵ سوره مبارکه قصص این موضوع مشهود است و خداوند سبحان امامت را به عنوان یک نعمت به بشر ارزانی داشت از این رو بزرگ‌ترین هدیه زمان معاصر خداوند متعال به مردم، وجود امام زمان(عج) بوده و نعمتی با ارزش تر از هدایت و تربیت نداریم چراکه ارزش واقعی بشر زمانی نمایان می شود که تربیت درست شده باشد.
حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه بشر در اوج صعود خود می تواند در درجه خلیفه الله قرار بگیرد، اظهار داشت: بشر اگر سقوط به حدی واژگون خواهد شد که بدترین موجود خواهد شد از این رو انسان می تواند به هر جایگاهی دست پیدا کند؛ طبق روایات اهل بیت(ع) اگر حرف خدا را شنیدیم و به دستورات پروردگار عمل کردیم، خداوند متعال حرف ما را خواهد شنید و به هر مقداری که خداوند متعال برای ما اهمیت دارد، ما نیز برای خداوند متعال ارزش خواهد داشت.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند متعال در هر برهه ای از زمان برای هدایت مردم، هدایتگر خود را فرستاده است، خاطرنشان کرد: ولی خداوند در بین مردم بودند و انسان ها را هدایت می کردند که در این زمان با غیبت ولی عصر(عج) روبرو هستیم اما خداوند وعده داده است که مستضعفان، پیشوایان ووارثان زمین قرار خواهند گرفت.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس تصریح کرد: تمام علم ۲۷ حرف بوده که با ظهور امام زمان(عج) علم جهش ۱۳ برابری پیدا خواهد کرد و اسراری را بشر فرا خواهد گرفت که تاکنون به چشم خود ندیده است همچنین رسول الله (ص) در خصوص علائم آخر الزمان می فرمایند که شخص در مشرق عالم قرار دارد اما برادر خود را در مغرب زمین می بیند و با او حرف می زند که این کلام پیامبر گرامی اسلام را می توان معجزه های گفتاری اهل بیت(ع) دانست بنابراین هر چقدر دنیا به پیشرفت های علمی نزدیک می شود ارزش گفتار های الهی در قرآن و سخنان معصومین نمایان می شود
وی علائم ظهور امام زمان(عج) را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) زمین منابع خود عرضه می کند و در دوارنی که دیگر فقر و فساد نمی بینم. مشکل عدم اطلاعات دینی سبب خواهد شد که افراد به خود ظلم کنند و گناه کردن نیز به معنی ظلم کردن به خود بوده و تاخیر نزول برکات، عدم رعایت تقوا و نافرمانی خداوند متعال و در نتیجه انجام گناه است
حجت الاسلام حدائق با تاکید بر اینکه باید منتظر باشیم و دیگران را در مسیر انتظار تشویق کنیم، گفت: روایت متعددی داریم که انتظار فرج افضل اعمال و عبادت است و انتظار کشیدن را محبوب ترین کار ها نزد خداوند متعال یاد کردند اما برخی ها سوال دارند که نماز و روزه و… چه جایگاهی دارد که باید در پاسخ گفت که نمازی که در آن انتظار فرج نباشد، به  سرانجام مقصود نخواهد رسید و باعث انحراف انسان می شود.
این استاد حوزه علمیه، امام زمان (عج) را مظهر پاکی عنوان کرد و ادامه داد: امام صادق علیه السلام می فرماید که منتظر باید اخلاق خوب و زندگی پاک داشته باشد از این رو باید این دو نکته همواره مدنظر منتظران راستین حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد.
وی رسالت پیامبران و امامان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در زمان پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بشیریت آماده نبود اما اکنون دنیا به سمت تقاضای عدالت می رود چراکه در ظلم ها مردم قدر عدالت را می دانند همچنین باید جستوجوگری بشریت برای عدالت احیا شود.
بنابه گفته مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، انقلاب اسلامی و مهدویت اثرات متقابل بر یکدیگر دارند چراکه انقلاب اسلامی با نگاه عدالت‌خواهی مهدوی شکل گرفت و شعارهای مردم در زمان تظاهرات گواه این موضوع است.
این استاد حوزه علمیه اثر انقلاب بر مهدویت را مورد توجه قرار داد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی نگاه های انحرافی در جامعه به مهدویت وجود داشت و افراد متدین آن دوران صرفا با انفعال، منتظر ظهور امام زمان(عج) برای اصلاح امور بودند و انتظار به مجلس دعای ندبه و اینگونه فعالیت‌های حداقلی ختم می‌شد.
 حجت الاسلام حدائق، دیدگاه اشتباه برخی از افراد نسبت به مقوله حکومت اسلامی قبل از مهدویت را مورد توجه قرار داد و خطاب به حاضرین، گفت: برخی از افراد با کج فهمی روایتی که در در سلسله سند آن علما خدشه وارد کردند مبنی بر اینکه «هر پرچمی که قبل از ظهور برافراشته شود، طاغوت است» را مطرح می کنند که این موضوع با قرآن کریم و روایات صحیح اهل بیت(ع) سازگاری ندارد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:  آثار مهدویت بر انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه بوده و اثر انقلاب اسلامی بر مهدویت احیای وظیفه شناسی مردم ایران نسبت به مقوله مهدویت است لذا همه آحاد مردم نسبت به زمینه سازی برای ایجاد دولت کریمه مسئول هستند و با وقوع انقلاب اسلامی این حس وظیفه شناسی مردم نسبت به امر انتظار و مهدویت احیا شد.

انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/functions.php on line 5309