جستجو

وقوع انقلاب اسلامی با نگاه عدالت‌خواهی مهدوی بود

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس وقوع انقلاب اسلامی را به دلیل وجود نگاه عدالت‌خواهی مهدوی دانست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد حاج شیخ علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پرسنل اداره کل امور مالیاتی استان فارس اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء به آینده دنیا بشارت می‌دهد و می‌فرماید که «وَلَقَدْ کتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکرِ أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُهَا عِبَادِی الصَّالِحُونَ» در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد».
وی افزود: نگاه امروز دنیا به آینده دو نگاه متفاوت است یک نگاه نگاه یأس و ناامیدی است و اکنون در این جریان اخیر غزه خوب بعضی‌ها قافیه را می‌بازند می‌گویند آقا معلوم نیست آینده چه می‌شود و قدرت دست قدرتمندان ظالم بوده و جنایت بوده و روزانه انسان‌هایی را بی‌گناه پیر و جوان مرد و زن شهید می‌کند اما ما این روی سکه را اینگونه می‌بینیم اون روی سکه الان بیداری است که دارد توی دنیا اتفاق می‌افتد.
حجت الاسلام حدائق با اشاره به ناامیدی برخی از افراد در امورات زندگی به خصوص موضوعات اقتصادی، تاکید کرد: تا ثروت خدا تمام نشده غم رزق و روزی را نخورید چراکه خدا عبادت فردا را نخواسته و روزی فردا را نیز باید انتظارر داشته باشیم همچنین هرچه جامعه به سوی سختی‌ها می‌رود قدر نعمت‌ها بیشتر دانسته می‌شود.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اکنون بیشتر طلاق ها و اختلافات خانواده‌ها از ضعف ایمان یا اخلاق و نبود ایمان یا اخلاق است، تاکید کرد: دستورات اسلام موافق دنیای خوب بوده و عمده آثار نماز دنیایی است کسانی که به نماز اهمیت نمی‌دهند برکت از مالشان می‌رود از این رو سرمایه‌گذاری روی معنویت جامعه بازدهی مادی دارد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس تصریح کرد: همه انبیا مبعوث شدند تا مردم را به خدا آشنا کنند هر کس خدا را شناخت تبدیل به خدمتگزار می‌شود و هر کس خدا را نشناخت در هر رشته‌ای خطرناک است. در دعای عرفه یکی از شکرگزاری‌های امام حسین این است که خدایا تو را سپاس می‌گویم که مرا در زمان کفر به دنیا نیاوردی ما توی حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم و این جای شکر دارد.
وی در ادامه سخنان خود به تشریح ویژگی های فرد منتظر پرداخت و بیان کرد: منتظر به معنی انسان تلاشگر با اخلاق مومن است و این اعمال زمینه ساز  ظهور حضرت ولیعصر (عج) خواهد بود.  خداوند انقدر امام زمان را در غیبت نگه می‌دارد تا تقاضا همگانی شود شعار امام زمان عدالت است مردم وقتی عدالت را ببینند دیندار می‌شوند.
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز رسالت پیامبران و امامان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در زمان پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بشیریت آماده نبود اما اکنون دنیا به سمت تقاضای عدالت می رود چراکه در ظلم ها مردم قدر عدالت را می دانند همچنین باید جستوجوگری بشریت برای عدالت احیا شود.
بنابه گفته مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، انقلاب اسلامی و مهدویت اثرات متقابل بر یکدیگر دارند چراکه انقلاب اسلامی با نگاه عدالت‌خواهی مهدوی شکل گرفت و شعارهای مردم در زمان تظاهرات گواه این موضوع است.
حجت الاسلام حدائق اثر انقلاب بر مهدویت را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی نگاه های انحرافی در جامعه به مهدویت وجود داشت و افراد متدین آن دوران صرفا با انفعال، منتظر ظهور امام زمان(عج) برای اصلاح امور بودند و انتظار به مجلس دعای ندبه و اینگونه فعالیت‌های حداقلی ختم می‌شد.
وی با اشاره به دیدگاه اشتباه برخی از افراد نسبت به مقوله حکومت اسلامی قبل از مهدویت، گفت: برخی از افراد با کج فهمی روایتی که در در سلسله سند آن علما خدشه وارد کردند مبنی بر اینکه «هر پرچمی که قبل از ظهور برافراشته شود، طاغوت است» را مطرح می کنند که این موضوع با قرآن کریم و روایات صحیح اهل بیت(ع) سازگاری ندارد.

انتهای پیام/

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *