Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
مراد از مدینه فاضله بعداز ظهور امام زمان (عج) چیست؟ - مهدویت فارس

مراد از مدینه فاضله بعداز ظهور امام زمان (عج) چیست؟

مراد از «مدینه‌ی فاضله» این است که کل زمین، مانند شهری می‌شود که در آن به همه‌ی نیازهای طبیعی و معقول بشر، پاسخ داده خواهد شد و انسان به کرامت واقعی خود خواهد رسید. در آنجا، خبری از ظلم و بیدادگری، جهل و بی‌خبری، ناامنی و نگرانی و … نیست.

از دیدگاه شیعه، آینده بسیار روشن و مطلوب است. آرمان‌های گذشته و آینده‌ی بشر در عصر ظهور و استقرار دولت کریمه‌ی مهدوی محقق خواهد شد. تاریخ برای رسیدن به آن جامعه‌ی مطلوب و آرمانی در حرکت است. مدینه‌ی فاضله بدست مصلح موعود و با یاری و امدادهای الهی و یاوران حضرت، با حرکتی جدید و رو به تعالی و تکامل و بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی به وجود خواهد آمد.این جامعه‌ی کمال‌گرا، براساس نظام امامت شکل گرفته و صالحان، نقش اساسی را در اداره‌ و کنترل امور در آن بدست دارند.

دولت مهدوی، سرتاسر این مدینه‌ی فاضله، یعنی از شرق تا غرب عالم را فرامی‌گیرد و آیین یکتاپرستی و توحید، همگانی می‌شود. معنویت و اخلاق در همه جا گسترش پیدا نموده، ولایت و امامت حضرت مهدی(عج)، مورد پذیرش بشریت قرار خواهد گرفت، عدالت و امنیت، کل جهان را فرا گرفته و ترس و ناامنی از بین می‌رود.

اگرچه خوبی‌ها، ارزش‌ها و صفات نیکو، چهره‌ی غالب مدینه‌ی فاضله است و مردم به دلیل رشد عقلانی و انسانی از روابط بسیار خوبی با یکدیگر بهره می‌برند، اما ممکن است افراد تبهکار هم پیدا شوند و با پیروی از هوای نفس گرفتار گناه گردند. اما مهم آن است که در مدینه‌ی فاضله، زشتیِ گناه، محرز بوده و مجرم و تبهکار، پیوسته احساس ناامنی کرده و درصورتی‌که به حقوق دیگران تجاوز کند، قطعاً به سزای اعمال خود می‌رسد. اما بیش‌تر مردم در آن جامعه، بر تمایلات و هوا و هوس خود غالب گشته و تفکر آن‌ها به کمال می‌رسد. چرا که در آن جامعه، قوانین حاکم بر آن و اجرای آن قوانین، به بهترین شکل ممکن انجام شده و این باعث رشد و کمال افراد می‌شود و مردم آن عصر، از نظر اخلاقی و معنوی و دینی و در همه‌ی ابعاد، رشدی بی‌نظیر را تجربه خواهند کرد.

رسول گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: پروردگار جلّ جلاله مرا ندا داد و فرمود: ای محمد! … به وجود قائم(عج) شما، زمینم را به تسبیح و تنزیه و تهلیل و تکبیر و تمجید خویش آباد می‌سازم … و به واسطه‌ی او، بندگان و بلاد خویش را با دانش و علم زنده می‌سازم و به وجود او، گنجینه‌ها و اندوخته‌ها را به خواست خودم ظاهر می‌کنم و او را بر اسرار به اراده‌ی خویش، غالب می‌گردانم…[۱].

پس، بعد از ظهور امام عصر(عج) و استقرار دولت کریمه‌ی مهدوی، مدینه‌ی فاضله ایجاد خواهد شد؛ آرمان‌شهری که همه‌ی انسان‌های حق‌طلب، و همه‌ی انبیاء و اولیاء الهی در پی تحقق آن بوده و در آن وعده‌ی خداوند متعال مبنی بر تشکیل حکومت الهی در سطح جهان، محقق شده و نعمت‌های بیکران زمین آشکار، و برکات آسمان نازل و پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای در زمینه‌ی علم و صنعت و فناوری ایجاد خواهد شد.

[۱] اثبات‌الهداه، ج۲، صص ۴۳۳ – ۴۳۲، ب۹، ح۳۰۷

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *