جستجو

آیین افتتاحیه «خانه فناوری‌های فرهنگی فارس» برگزار شد

آیین افتتاحیه «خانه فناوری‌های فرهنگی فارس» دیروز ، ۷ اسفند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد و مؤسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، آئین افتتاحیه «خانه فناوری‌های فرهنگی فارس» با مشارکت و میزبانی بنیاد ومؤسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود دیروز، ۷ اسفند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دیگر مسئولان کشوری و استانی در سالن شهید دستغیب آستان مقدس احمدبن موسی(ع) شاهچراغ برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری اشراق در این مراسم بیان کردند: مدتی است دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس مأموریتی که داشت در ادامه فعالیت‌های فرهنگی ـ تبلیغی و حوزه‌های هنری و مجازی مبادرت به تأسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق کرده است.
وی با بیان اینکه مأموریت اصلی این مرکز کمک به رشد و نمو ایده‌هایی است که در حوزه‌های نشر و ترویج ارزش‌های فرهنگی در جامعه در قامت استارت آپ تلاش می‌کند، تصریح کرد: به لطف خداوند در یک سالی که این مرکز در شهر مقدس قم افتتاح شد با دو شعبه‌ای که در تهران و مشهد داشتیم امروز افتخار داریم بیش از ۶۰ ایده را در منظومه ترویج ارزش‌های فرهنگی و دینی پذیرش کنیم و از این ایده‌هایی که پذیرش کردیم به خصوص ۱۲ ایده در داخل شرکت خلاق توانستند وارد میدان‌های کسب و کار فرهنگی شوند و بقیه هم در مسیر هستند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشتند:نو شوندگی ابزارها و جامعه می‌طلبد کسانی که دغدغه حفظ ارزش‌ها را دارند، مخاطب سنج باشند و سعی کنند با نوآوری و خلاقیت آن پیام اصلی و محتوای اصلی را در قالب‌های جدیدی و متناسب با ظرفیت و سلیقه مخاطب منتقل کنند در غیر این صورت کارکرد غالب های سنتی ممکن است مخاطب محدودی داشته باشد.
سپس حضرت استاد حاج شیخ علیرضا حدائق با بیان اینکه ظرفیت و توانمندی های بسیاری در شیراز وجود دارد،فرمودند: باید تربیت اسلامی رواج پیدا کند، امام(ره) می فرماید میزان الاعمال هرفردی شخصی مانند خودش است، اگر انسان خود و خدای خود را شناخت قطعا آسیب ها کنار خواهد رفت، از این رو باید از این نوآوری ها استفاده کرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز فناوری و خلاقیت اشراق با پارک علم و فناوری شیراز امضا شد و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین اسلام نطاق به عنوان مدیر خانه فناوری‌های فرهنگی فارس معرفی شد.

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *