Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
اجرای ۵ طرح شاخص قرآن و عترت در فارس طی سال ۱۴۰۰ - مهدویت فارس

اجرای ۵ طرح شاخص قرآن و عترت در فارس طی سال ۱۴۰۰

دبیر شورای قرآن و عترت فارس از تصویب ۵ طرح شاخص قرآن و عترت در این شورا خبر داد که طی سال جاری اجرا می‌شوند و گفت: طرح نورالثقلین، من قرآن را دوست دارم، سه‌شنبه‌های مهدوی، حفظ جزء ۳۰ و حفظ موضوعی و همچنین واژه‌های آسمانی، ۵ طرح مصوب شورا هستند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، دبیر شورای قرآن و عترت استان فارس امروز، ۱۵ فروردین در پنجمین نشست این شورا گفت: در جلسات گذشته شورای قرآن و عترت استان چند طرح به‌عنوان طرح‌های قرآنی ۱۴۰۰ تصویب شدند.

وی افزود: طرح‌های نورالثقلین با مسئولیت اداره تبلیغات اسلامی، واژه‌های آسمانی با مسئولیت ارشاد، من قرآن را دوست داریم با مسئولیت آموزش و پرورش و حفظ جزء ۳۰ و حفظ موضوعی با مسئولیت اوقاف از جمله این طرح‌ها هستند که برای هر کدام از این طرح‌ها یک مسئول مشخص کرده و در این نشست احکام آنان را اعطا می‌کنیم تا صفر تا صد هر کدام از این طرح‌ها را در طول سال دنبال کنند.

سلامی از تدوین بانک اطلاعاتی محافل و مربیان قرآن استان خبر داد و گفت: با تدوین این بانک اطلاعاتی می‌توانیم بررسی که در کجای کار قرآنی در سطح استان قرار داریم.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) بیان کرد: همچنین طرحی را یکی از اساتید قرآنی استان به شورای قرآن و عترت ارائه کرده‌آند که در آن آموزش قرآنی دانشجویان و دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی دیده شده است که به‌صورت وبیناری انجام می‌شود و می‌توانیم برای این طرح برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در نشست امروز شورا مسئولان طرح سه‌شنبه‌های مهدوی مساجد استان حضور دارند، گفت: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی که در شورای قرآن و عترت به تصویب رسیده است، به دبیری کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود زیرا تشکیلات منسجمی هم در استان و هم کشور دارند لذا دبیری این طرح به‌عهده کانون‌های مساجد بوده اما مسئولیت آن به عهده بنیاد مهدویت خواهد بود که بحث مجوز و تأمین محتوای این طرح را به عهده دارد تا خدای نکرده این طرح در طول زمان دچار انحراف نشود.

سلامی با تصریح اینکه تاکنون قریب ۴۰ مسجد استان جهت اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی اعلام آمادگی کرده‌اند‌، گفت: پیش از این این طرح توسط ۱۲ نهاد هم اجرایی شده بود به‌طوری که می‌توان گفت قریب ۶۰ مسجد و نهاد طرح سه‌شنبه‌های مهدوی را به‌صورت رسمی از سه‌شنبه همین هفته آغاز می‌کنند.

دبیر شورای قرآن و عترت فارس با بیان اینکه بنای ما ارتقای کیفیت کارهاست نه کمیت، گفت: برای این کار قدم به قدم پیش می‌رویم تا فقط فضای شعاری نباشد و باید واقعیت‌های جامعه را ببینیم.

وی با بیان اینکه باید این‌گونه فعالیت‌ها را در جامعه تبدیل به یک فرهنگ کنیم، همان‌طور که پیش از این‌ها در ایام اربعین چیزی به نام موکب نداشتیم اما بدون ابلاغ و دستورالعمل به مرور زمان فضای موکب‌ها در کشورمان فرهنگ شد، از حاضران جلسه خواست تا مبلغ طرح سه‌شنبه‌های مهدوی مسجد قدس شیراز باشند.

 

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *