Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
بیانات امام جمعه شیراز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام شعبانیه - مهدویت فارس

بیانات امام جمعه شیراز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام شعبانیه

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام شعبانیه و یوم الله ۱۲ فروردین که در سالن جلسات شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اساس های تشکیل نظام جمهوری اسلامی موضوع مهدویت است، اظهار کرد: به شورای هماهنگی در این رابطه برنامه ویژه داده شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اصل همت ما این است که در سال ۱۴۰۰ هم افزایی ها و جبهه شدن جریان فرهنگی انقلاب برای پیش برد اهداف شکل بگیرد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در خصوص قرآن بیان کرد: سال ۱۴۰۰ با همفکری به عنوان سال قرآن و عترت می نامیم البته اصل نامگذاری را مقام معظم رهبری انجام می دهند اما مسلما آنچه رهبر معظم انقلاب نام گذاری می کنند جدای از این نیست، فعالیت های قرآنی و اهل بیت(ع) را باید تقویت کنیم و به یکدیگر پیوند دهیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه پراکندگی کارها یکی از دلایل عدم برگزاری مطلوب برنامه های مذهبی است، افزود: توقع من از مجموعه فعالان فرهنگی این است که کارها به صورت متمرکز صورت گیرد، جامعه ما نیاز دارد که در محافل و مجالس رشد پیدا کنند از این رو باید بر روی این کار تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد: باید برنامه ها را به رویداد فرهنگی تبدیل کنیم؛ مراسم برای ارسال گزارش به مافوق است، اما مافوق در صدد برگزاری رویداد برای نسل آینده است. مقام معظم رهبری می فرماید هزینه ای که صورت می گیرد باید نتیجه دهد، اگر فعالیت های که تاثیر گذار نیست مانند روضه ای خواهد بود که کسی گریه نمی کند.

حجت الاسلام والمسملین دژکام بیان کرد: مجالس باید مردمی باشد؛ زیبایی جلسات به مردمی بودن است، بنابراین باید بر روی این موضوع تفکر کرد.

وی گفت: اگر می خواهد قرآن در جامعه اجرا شود باید حکم شرعی شود، اگر احکام را فرا نگیریم، قرآن اجرا نخواهد شد؛ حوزه علمیه باید در این بخش همکاری کند تا به نتیجه مطلوب دست یابد. حوزه علمیه فارس نیز قول داده است تا مجموعه طلاب با یک برنامه به این کار بپردازند.

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *