Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
مراسم استغاثه به امام زمان (عج) - مهدویت فارس

مراسم استغاثه به امام زمان (عج)

مراسم استغاثه به امام زمان (عج) اولین برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی در سال ۱۴۰۰ با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شیراز حضرت آیت‌الله لطف‌الله دژکام و حضرت آیت‌الله شیخ علیرضا حدائق و جمعی از مردم متدین شیراز روز سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد قدس (سردزک) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم استاد حدائق ضمن تقدیر و تشکر ویژه از نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه شیراز به خاطر شروع این حرکت اظهار داشتند: متأسفانه این مسجد در گذر زمان به مهجوریت پیوسته بود و جایگاه اصلی‌اش در هاله‌ای از ابهام بود. در جلسه‌ای که هفته گذشته در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد ایشان طرح موضوع فرمودند که با توجه به این‌که این مسجد، قدمگاه امام زمان (عج) و در جوار حضرت شاه‌چراغ (ع) قرار دارد شرایطی مهیا شود که مردم از این موقعیت استفاده کنند.

ایشان در ادامه افزودند: ما مردم شیراز افتخار می‌کنیم که در سخن امیرالمؤمنین (ع) به اصبغ بن نباته سه نفر از یاران امام زمان (عج) از این شهر معرفی‌شده است.

مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس با اشاره به این‌که گاهی اوقات بی‌انصافی‌هایی نسبت به این شهر رقم می‌خورد و آن را در ذهن و خیال، شهر گل‌وبلبل و فقط شهر شعر و ادب معرفی می‌کنند و برخی آن را زادگاه میرزاعلی محمد باب می‌دانند تأکید کردند: ما مفتخریم که مقام معظم رهبری این شهر را سومین حرم اهل‌البیت دانستند. این شهر، شهر امام زمان (عج) است. همین مسجد قدمگاه امام زمان (عج) است. عبدالغفار خویی در همین شهر، پنج صبح نمازش را به امامت امام زمان (عج) اقامه کرد. مدال افتخار شیراز، امامزاده‌های واجب‌التعظیم و یادگاران موسی بن جعفر (ع) است. این شهر، مهد علم و دارالعلم است و در هر عصری از فحول علمای شیعه از این خطه بوده‌اند. شیراز مهد شیخ محمدتقی شیرازی، آن مرجع تقلید بزرگ است.

مسئول مدرسه منصوریه با تجلیل از مسجد قدس (سردزک) و توصیف داستان معروف حاج مؤمن شیرازی و تشرف او به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) افزودند: این مسجد از مساجد آباد بوده است و درود خدا بر حضرت آیت‌الله دژکام که این سنت را پایه‌گذاری کردند تا در اولین سه‌شنبه مهدوی این سنت شروع شود.

ایشان در تجلیل از برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی گفتند: این کار ارزشمندی که به عشق امام زمان (عج) در کشور شکل‌گرفته است و روزهای سه‌شنبه به یاد حضرت برنامه‌هایی اجرا می‌شود تا در گوشه و کنار کشور یاد ایشان فراموش نشود. خصوصاً در این مسجدی که قدمگاه حضرت بود. همان‌طور که جمکران را اهمیت می‌دهید به این مسجد نیز در سه‌شنبه‌ها اهمیت بدهید.

پس‌ازآن حضرت آیت‌الله دژکام با تقدیر و تشکر از حضور مردم در این مراسم اظهار داشتند: ارزش این مسجد به این است که محل زیارت حضرت ولی‌عصر (عج) بوده است.

ایشان با بیان این‌که برنامه‌ریزی سه‌شنبه‌های مهدوی را برادر عزیزمان جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسین حدائق انجام می‌دهند اذعان داشتند: این حرکت را به خواست خدا و به اسم امام زمان (عج) از این مسجد شروع کردیم و در مساجد دیگر شیراز نیز برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی را اجرا خواهیم کرد.

آیت‌الله دژکام افزودند: ان شاء الله در سومین حرم اهل‌بیت (ع) ظرفیت‌های دینی شهر، شکوفا شود و همگان حسن استفاده کنند.

تولیت موقت حرم شاه‌چراغ (ع) امکان اطراف حرم را گنجینه‌های بسیار ارزشمندی معرفی کردند و افزودند: یک مورد آن مدرسه منصوریه و بزرگانی هستند که در آن دفن شده‌اند که ملاصدرا شاگرد آن‌ها بوده است و شهید مطهری می‌فرمودند که افتخارم این است که در شهری نفس بکشم که این بزرگواران حضور دارند.

ایشان عدم معرفی آثار معنوی شیراز را ضرر بزرگی دانستند که زمینه را برای دشمنان مهیا می‌کند تا هویت این شهر را جور دیگری جلوه دهند.

ایشان با ابراز امیدواری از تلاش نیروهای فرهنگی برای تبلور جلوه‌های فرهنگی شهر شیراز خاطرنشان کردند: درون شیراز، نورانیت و معنویت است. در خانواده ما این‌طور بوده است که هر وقت در مورد شیراز یک مشکلی بیان می‌کرد به فرد مقابل می‌گفتیم حواست باشد که این در این شهر یک نورانیتی وجود دارد. ان شاء الله باامیدواری و با برخوردهای لطیف فرهنگی به زودی این شهر را به جلوه واقعی حرم سوم اهل‌بیت (ع) که مقام معظم رهبری فرمودند تبدیل کنیم.

 

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *