Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
انقلاب اسلامی نگرش مردم ایران به مقوله مهدویت را تغییر داد - مهدویت فارس

انقلاب اسلامی نگرش مردم ایران به مقوله مهدویت را تغییر داد

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با اشاره به تاثیر متقابل انقلاب اسلامی و مهدویت، گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نگاه های عامه مردم نسبت به مقوله مهدویت تغییر کرد و متدیین متوجه شدند که تلاش در زمینه مهدویت باید در جامعه نمود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پرسنل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به ارتباط بین انقلاب اسلامی و مهدویت پرداخت و با اشاره به آیه 105 سوره مبارک انبیا اظهار داشت: یکی از بشارت های الهی در قرآن تشکیل حکومت عدالت گستر جهانی است و در قرآن کریم خداوند متعال به این نکته اشاره می‌کند که خداوند متعال می فرمایند «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ‌ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ‌ أَنَّ الْأَرْ‌ضَ یَرِ‌ثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» پس یقینا حکومت به دست بندگان صالحان خواهد افتاد.
وی افزود:این آیه قرآن کریم اثبات می‌کند که دین از سیاست جدا نیست و مدیریت اجرایی دنیا به دست بنده‌های صالح خواهد افتاد که در راس آن‌ها حضرت ولی عصر(عج) قرار دارد. امیرالمونین(ع) به ما آموخت که سیاست و دیانت در کنار یکدیگر جامعه را به سمت کمال و سعادت راهنمایی کند.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به اینکه در زمان معاصر نگاه مردم در جهان نسبت به آینده دو نگاه متفاوت است، تاکید کرد: اولین نگاه مردم نا امیدی است که ریشه در ضعف ایمان دارد و وقتی ایمان به پروردگار یکتا تقویت شد، هیچ چیزی نمی‌تواند موجب ناامیدی انسان مومن شود.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، نگاه امیدوارانه را یکی دیگر از دیدگاه مردم جهان نسبت به آینده عنوان کرد و ادامه داد: 50 درصد فعالیت‌های اقتصادی مردم برای آینده نیامده است اما تکلیف امروز را نباید به احتمالات آینده ترجیه داد و افرادی که نگاه توحیدی دارند به آینده امیدوار هستند و تکالیف امروز خودشان را انجام می‌دهند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس درخصوص قتل عام فلسطینیان در غزه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این جنایت دو وجه دارد و عده ای ناامیدانه به این موضوع نگاه می‌کنند درصورتی که بیدار شدن وجدان های خفته دنیا یکی از نکته‌های مهم کشتار بی رحمانه فلسطینیان در غزه است و مردم قبل از ظهور آمادگی پیدا می‌کنند برای عدالت جهانی و مدعیان پوچ عدالت خواهی را خواهند شناخت.

وی با اشاره به هدایت مردم توسط پیامبران تصریح کرد: در گذشته تاریخ بشریت آمادگی حقیقی شکل نگرفت و خداوند پیامبران الهی را عرضه کرد اما تقاضا از سوی مردم نبود چراکه برخی از مردم حب دنیا داشتند و وسوسه‌های شیطان و حکومت‌های حاکم بر مردم نیز تاثر گذار بود.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در هدایت مردم زمان جاهلیت سختی های فراوانی را تحمل کرد، گفت: در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین علیه السلام جامعه آماده نبود و صرفا خداوند متعال سفیران هدایت خود را عرضه کرد اما در زمان امام عصر(عج) خداوند کاری کرد که عالم متقاضی ولایت، هدایت و عدالت شود.

بنابه گفته این استاد سطوح عالی حوزه علمیه، هدف امام زمان(عج) مبارزه با ظلم بوده و وقتی مردم حقیقت و عدالت واقعی را مشاهده کنند، پیرو آخرین ذخیره الهی خواهند شد؛ برای تشکیل دولت کریمه امام زمان(عج) باید بشریت، خدا را در زندگی خود محور قرار دهند سپس صالح باشند و در جامعه خدمات اجتماعی ارائه دهند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس آثار متقابل انقلاب اسلامی بر مهدویت اضافه کرد: وظایف منتظران قبل از انقلاب اسلامی تنها در مجالس دعا و ندبه در راستای تقاضا از پروردگار برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) ختم می‌شد.

وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به اصل تولی توجه می‌شد اما مردم تاکید و توجهی بر تبری جویی نداشتند بنابراین با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نگاه های عامه مردم نسبت به مقوله مهدویت تغییر کرد و متدیین متوجه شدند که تلاش در زمینه مهدویت باید در جامعه نمود داشته باشد.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی تغییر نگرش‌های مردم بود و کسانی که در مسیر حضور نداشتند به مسیر صحیح هدایت شدند، تاکید کرد: در آغاز کار مهدویت و انقلاب اسلامی، دیگران امام خمینی(ره) را به تدریس و امورات دینی تشویق می کردند و ایشان را از پرداختن به امورات سیاسی منع کردند اما رهبر انقلاب اسلامی با تاسی از فرهنگ اهل بیت علیه السلام ایستادگی تمام قد در مقابل ظالمان همچون جدشان امام حسین(ع) برای اصلاح امور جامعه قیام کردند.

حجت الاسلام حدائق در بخش پایانی سخنان خود به بیان جزئیات برگزاری سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی به میزبانی استان فارس پرداخت و گفت: قالب های ارائه آثار این همایش رساله دکتری، پایان نامه ارشد، مقالات علمی و پژوهش های کاربردی است و آخرین مهلت شرکت در فراخوان ۹ دی ۱۴۰۲ و ارسال آثار از طریق سامانه Mahdaviat.ir انجام می شود همچنین این همایش ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ در تالار سعدی شیراز برگزار و به آثار برگزیده به جز انتشار در نشریات علمی پژوهشی و کتاب اجلاس، گواهی شرکت در فراخوان اعطا خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس در پایان از همه صاحبان دانش، اندیشمندان، اساتید دانشگاه، کارمندان پژوهشگر، طلاب و … برای شرکت در این همایش ملی فاخر دعوت کرد.

انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *