Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
مسئولیت پذیری افراد جامعه منتظر در ایران با انقلاب اسلامی رخ داد - مهدویت فارس

مسئولیت پذیری افراد جامعه منتظر در ایران با انقلاب اسلامی رخ داد

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» گفت: با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی نگاه اشتباه مردم ایران نسبت به مقوله مهدویت تصحیح شد و مسئولیت پذیری افراد جامعه مهدوی در کشور تجلی پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، حضرت استاد حاج شیخ علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پرسنل مرکزاسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور اظهار داشت: یکی از تمامی مشترکات ادیان و مذاهب عالم اعتقاد به ظهور منجی بشریت و نجات بخش آدمیان از ظلم و جور است که این موضوع در باور دین مبین اسلام بلکه حتی در گروه‌ها و ادیان گوشه به گوشه وجود دارد.
وی افزود: همه گروه‌های دینی معتقد هستند که «مبارزه و ظلم و حمایت از عدل» شعار فرد منجی است همچنین فرد منجی را از دین خود می دانند درصورتی که امام زمان(عج) برگزیده ای از همه ادیان و پیامبران بوده و در زمان ظهور ایشان، همگی تحت نظارت و فرمانبرداری آخرین ذخیره الهی خواهند بود.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه با بررسی نام منجی در کتاب‌های مقدس ادیان و معادل کردن آن به معنای مهدی و هادی در اسلام می‌رسیم، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دو وجه دارد که اولین آن مظلومیت کودکان و مردمان فلسطینی این سرزمین است اما وجه دوم این کشتار بی رحمانه، بیدار شدن جامعه جهانی است چراکه اکنون بدون هیچ گونه هزینه، در سراسر دنیا تظاهرات ضد صهیونیستی و عدالت خواهانه انجام می‌شود.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه خوبی ها از سرمنشا خداوند متعال است و بندگان پروردگار با طینت پاک آفریده می‌شوند، تاکید کرد: انسان ها با اعمال بد طینت خود را خدشه دار می کنند و تربیت، معاشرت، محیط، آموزش و… در رشد و سقوط انسان موثر است.
حجت الاسلام حدائق رابطه بین عدالت و مهدویت را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: «اجرای عدالت و تنفر از ظلم» شعار دولت مهدوی است و مردم با مشاهده رعایت عدالت دین دار می شوند و امام صادق(ع) فرموند که در رفتار خود مردم را به خدا دعوت کنید، بنابراین باید عدالت را در همه حال رعایت کرد و حتی در خطای اشخاص باید انصاف را مدنظر قرار داد چراکه در قیامت ملاک سنجش، اعمال رفتار خود شخص است.
وی با تاکید بر اینکه در عصر ظهور با گسترش عدالت، برکات افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: ادیان آسمانی برای درست کردن زندگی مردم آمده است و با دینداری صحیح همه مشکلات قابل حل خواهد بود.
بنابه گفته مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، نخستین خلقت آدم با عرصه حجت های الهی بود و در نوع زندگی انبیا، تقاضای مورد نیاز وجود نداشت بنابراین باعث فاصله مردم از راه حقیقت می‌شد.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تاثیر مهدویت و انقلاب اسلامی دو سویه بوده است، اظهار کرد: انقلاب به دلیل توجه به اسلام شکل گرفت از این رو مردم برای خداوند متعال انقلاب کردند؛ قبل از انقلاب اسلامی برخی از افراد جامعه نگاه منحرفانه به مقوله ظهور امام زمان(عج) داشتند از این رو با رویکرد منفعلانه نسبت به ظلم دیگران و… تنها منتظر ظهور بودند درصورتی که منتظر انسان تلاشگر است و با خوب زیستن دیگران را به زیست پاک دعوت می کند بنابراین انتظار با گوشه نشینی رابطه ای ندارد.
حجت الاسلام حدائق تصریح کرد: بی توجهی به امورات جامعه روش مسلمانی و منتظران ظهور نیست لذا مسلمانان نسبت به یکدیگر و جامعه مسئول هستند همچنین با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی نگاه اشتباه مردم ایران نسبت به مقوله مهدویت تصحیح شد و مسئولیت پذیری افراد جامعه مهدوی در کشور تجلی پیدا کرد.
وی نگاه مهدویت را همدردی و نوع دوستی عنوان کرد و ادامه داد: جامعه باید به سمت احساس تعهد افراد اجتماع نسبت به یکدیگر برود از این رو همه در برابر یکدیگر مسئول هستند؛ انقلاب اسلامی اثری بر فرهنگ مهدوی جامعه آن دوران ایران داشت و برداشت های غلطی قبل از انقلاب در بین مردم کشورمان از مهدویت، تغییر کرد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نگاه های عامه مردم نسبت به مقوله مهدویت تغییر کرد، گفت: متدینین متوجه شدند که تلاش در زمینه مهدویت باید در جامعه نمود داشته باشد چراکه در  قبل از انقلاب اسلامی تنها به دعا و نیایش بسنده می‌کردند.

انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *