Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
گردهمایی مدیران استان های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد - مهدویت فارس

گردهمایی مدیران استان های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد

گردهمایی مدیران استان های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، گردهمایی مدیران استان های بنیاد با حضور رئیس هیات امناء، اعضای شورای معاونین و مدیران استان های بنیاد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شد.

در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس هیئت امنای بنیاد، به شرح فضیلت حضرت شاهچراغ(ع) پرداخت و اظهار داشت: بعد از رحلت امام موسی کاظم(ع) شیعیان به نزد احمدبن موسی(ع) شاهچراغ آمدند و گفتند که شما امام بعدی هستید اما ایشان فرمودند که برادر من علی بن موسی(ع) امام هشتم شیعیان هستند.وی افزود: امانت داری ولایت توسط حضرت شاهچراغ(ع) درسی برای همگان است.

 

حجت الاسلام قرائتی در اثبات جایگاه امام زادگان نیز گفت: مادر حضرت موسی(ع) ایشان را وقتی به دنیا آورد به دلیل محفوظ نگه داشتن این پیامبر گرامی از شر فرعونیان، خداوند دستور داد که او را در درون صندوق قرار دهد و به آب بسپارد که این صندوق یک شی مقدسی بود چون جان حضرت موسی(ع) را نجات داد. یهودیان صندوق حضرت موسی(ع) را در دست داشتند و یک روزی این صندوق به سرقت رفت. در یک ماجرایی یهودیان به پیامبر زمان خود گفتند که فرمانده نظامی معرفی کن تا با دشمن بجنگیم و او جوانی را به نام «تالوت» به آن ها معرفی کرد و گفت که او از جانب خداوند برای پیامبری شما برگزیده شده است.
این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نشانه ای از سوی خداوند برای اثبات برگزیده شدن تالوت بر یهودیان نمایان شد، تاکید کرد: علامتی از سوی خداوند برای برگزیده شدن تالوت برای فرماندهی نمایان شد و صندوق چوبی که از یهودیان دزدیده بودند ملائکه بر روبروی چشم آنها آوردند که در این صندوق آرامش بخش بوده و یادگار حضرت موسی و هارون در این صندوق قرار دارد.

وی اضافه کرد: حال بر مزار یک سید بافضیلتی از خاندان پیامبر(ص) ضریح می گذارند و پرسش اصلی اینجاست که چطور صندوقی از نسل حضرت موسی می تواند آرامش بخش باشد اما ضریح امام زادگان و نوادگان حضرت محمد(ص) نمی تواند؟ بنابراین وجود امام زادگان باعث آرامش بخشیدن به انسان ها خواهد شد.
حجت الاسلام قرائتی خطاب به مدیران مهدویت استان‌های سراسر کشور گفت: رابطه خود را با امام زادگان زیاد کنید و باید به مقام شامخ نوادگان پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت در همه حال تاسی کرد.

رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) قرآن کریم را پاسخگوی پرسش های انسان دانست و خاطرنشان کرد: قرآن کریم چند سوال پیرامون امام زمان(عج) را پاسخ می‌دهد که نخستین آن فراگیر شدن نهضت مهدوی و طرفداری از ولی عصر(عج) در این دنیای پر از ظلم است و قرآن در این باره می فرماید که جواب آن بله بوده و آیه مبارک «یدخلون فی دین الله افواجا» نشان از گرایش انسان‌ها به حق و دین خدا دارد.
این مفسر قرآن کریم تاکید کرد: در حکومت امام زمان(عج) تنها مومنین نیستند و مابقی کشته نخواهند شد چرا که انسان ها متحول می‌شوند و با توبه به مسیر حق باز خواهند گشت بنابراین نباید از منجی عالم بشریت چهره ای خشن و وحشتناک قاتل نشان داده شود.

وی معنی «انتظار» را مورد توجه قرار داد و گفت: به گفته شهید مطهری بنقل از راشد اینگونه انتظار را معنی کرده است که در زمستان منتظر هستیم هوا گرم شود و برای حفظ دما کاری می کنیم و منتظر امام زمان(عج) نیز نباید منفعل باشد از این رو همانگونه.
حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه طبق روایات برترین اعمال انتظار فرج است، اضافه کرد: مطالعات مسئولان بنیاد استان‌ها باید نسبت به سایران بیشتر باشد و به دعاها اهتمام بیشتری داشته باشند همچنین درجه معرفت نسبت به امام زمان(عج) افزایش پیدا کند.
این مفسر قرآن، غربت امام زمان(عج) را کمبود «یار» عنوان کرد و ادامه داد: حداقل کاری که برای امام زمان(عج) در استان‌ها فعالیت می کنند می توان انجام داد، تقدیر و تشکر مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) است بنابراین باید به صورت ویژه فعالیت های مهدوی را مورد توجه قرار داد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس گفت: روحانیت امروز همچون پیامبر گرامی اسلام(ص) چهره به چهره و خانه به خانه باید با مردم در تماس باشند چراکه فضاهای موجود دنیا فرصت‌ها را گرفته است و از حضور جوانان جلوگیری می‌کند.

 

وی افزود: در کانون مشاوره انس با فطرت که آغاز آن از یک میز ساده گفتگوی دینی در بلوار شهید چمران شیراز بود، بیش از ۹۰۰ هزار جلسه مشاوره رایگان از سال ۸۹ تاکنون به مردم ارائه شده است.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه مردم، مستعد دین هستند، اظهار کرد: اکثرا چهره های مردم جامعه را می بینیم درصورتی که باطن‌ آن‌ها پاک است از این رو باید به سمت مردم رفت.

در ادامه جلسه مدیران استان به بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه های بنیاد در سال ۱۴۰۳ پرداختند و در انتها از برنامه های راهبردی بنیاد رونمایی شد.

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *