Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 330
انقلاب اسلامی؛ زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت - مهدویت فارس

انقلاب اسلامی؛ زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت

«ایمانیه» با اشاره به تاثیر متقابل انقلاب اسلامی و مهدویت گفت: انقلاب اسلامی عامل انتشار مهدویت است و توانسته در زمینه ظهور امام زمان(عج) قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، «محمد هادی ایمانیه» استاندار فارس در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» که امروز به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، تاثیر مهدویت بر انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مردم ایران به امام خمینی(ره) پرچمدار انقلاب اسلامی به دید نائب الامام و مرجع شیعه نگاه می‌کردند از این رو فرمان ایشان را اطاعت کرده و باعث رخ دادن این انقلاب بزرگ شدند و این فرمان پذیری را به کرات شاهد هستیم.

ایمانیه با بیان اینکه انقلابیون و رهبران این حرکت باشکوه اکثریت از معتقدین به مهدویت و متدینین بود، افزود: اگر دفاع مقدس در آن زمان که همه جهان بر علیه ایران بودند، باعث حفظ کشور شد به دلیل اطلاعات از فرمان نائب الامام بود بنابراین جایگاه مهدویت و اطاعت از نائب امام زمان(عج) کاملا مشهود است.

استاندار فارس انقلاب اسلامی را عامل انتشار مهدویت دانست و عنوان کرد: مردم تصور داشتند که جانشین امام معصوم باید در جامعه حاکم باشد و به غیر از آن حکومت مشروعیت ندارد از این رو انقلاب اسلامی رقم خود و اکنون نهضت انقلاب اسلامی و مهدویت به ایران محدود نشده و گروه‌های منتظر توسط شیعیان و غیر شیعیان تشکیل شد از این رو اکنون مقاومت در جهان اسلام و فعالیت برای زمینه سازی ظهور حجت شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی دیدگاه حاکم بر طرفداران فرهنگ مهدویت منفعلانه بود و صرفا به دعا و مجلس ندبه ختم میشد، اما انقلاب اسلامی فرهنگ مهدویت را تغییر داد و عنوان کرد که منتظران با تلاش در میدان عمل، برای ظهور بستر سازی می‌کنند و اگر امام ظهور کردند چیزی کامل‌تر از این الگوی فعلی خواهیم داشت.

ایمانیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهدویت را در جهان طنین انداز کرد و خیلی از افراد ناآگاه در دنیا با این فرهنگ آشنا شدند، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ دپارتمان دانشگاهی در مراکز علمی دنیا در ارتباط با مهدویت برپا شده که نشان از اهتمام دنیا به منجی عالم بشریت دارد. انقلاب اسلامی باعث شد مکتب اهل بیت بهترین راه نجات مشکلات بشریت معرفی شود و خیلی از جوانان در این ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی جذب مهدویت شدند.

استاندار فارس در خصوص تفکرات مذاهب مختلف در خصوص منجی عالم بشریت، بیان داشت: تشیع تنها مذهبی است که اعتقاد دارد که موعود آن زده است و جهانی را ایجاد می‌کند که هیچ عیب و نقصی نخواهد داشت و با عدالت از حداکثر آفریده خداوند متعال استفاده خواهد شد. در جوامع غربی جوانان به پوچی رسیدند و نیازمند فرهنگی بر صدق و اخلاق هستند که به نظر می‌رسد فرهنگ مهدویت راهکار این موضوع باشد.

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *