Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 330
انقلاب اسلامی مهدوی بود - مهدویت فارس

انقلاب اسلامی مهدوی بود

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران: انقلاب اسلامی مهدوی بود و برخی از بزرگان باور داشتند که امام خمینی(ره) ظهور صغری را کلید زد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، حضرت حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» که امروز، ۱۵ بهمن ماه به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال تجلی قدرت معنویت و مرجعیت ایمانی که در سودای قلوب مردم ایران قرار داد و این زمینه ای بود تا به دست فقیه عارف شجاع و جان پرچم حق بر افراشته شود و با خون جوانان بسیاری آبیاری شد.

وی با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) با سیر مقبول تکامل خود را طی کرد، افزود: امروز شاهد تولد مقاومت و صدور مبارزه با ظلم در تمام دنیا هستیم و برای نخستین بار تمام مردم دنیا علیه اسرائیل و ظلم فاحش او بر انسان ها عکس العمل نشان دادند.

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) مسیر انقلاب اسلامی را به سوی ظهور امام زمان و قیام مستضعفان نشانه گیری کرد، بیان کرد: در فرصت های مختلف رهبر معظم انقلاب یاد آوری می کنند که این انقلاب مقدمه بوده و در بیانیه گام دوم انقلاب خط را مشخص کردند تا آمادگی جهانی را در این مسیر کار کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: حضور حجت الاسلام قرائتی با وجود مشکلات جدی جسمی در تمامی محافل اهل بیت(ع) حکایت از یک باور جدی دارد که خدا و آخرت وجود دارد و رسالت ما در این عالم احیای خود و بشریت است.

بنابه گفته این استاد حوزه علمیه، در روایتی مستند نقل شده که خداوند را تا کسی واقعا حضور باطنی نداشته باشد و در تکوین او نور توحید او نباشد و سرشست او آمادگی نداشته باشد خدا را نمی شناسد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال بر ما بندگان منت گذاشت و تجلی کرد و در آینه، ولایت به دل های مشتاق نشان داد و مظهر کامل خدا حجت الله اعظم است و در درجه اول برکت وجود امام معصوم آبینه کاملی است که مردم در این آیینه صفات کمال و جمال را مشاهده می کنند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه زندگی انسان در سرای آخرت است و در دنیا چند روزی بیشتر حضور نداریم و ابدیت خود را با این چند روز زندگی تامین کنیم، اظهار داشت: اگر امامان معصوم نبودند جاذبه دنیا ما را از آخرت غافل میکرد. از شئون انقلاب اسلامی که امام خمینی به نیابت ولی الله اعظم به دست گرفت به امر به معروف است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حرکت عاشورایی که امام خمینی شروع کرد، یک حرکت معنا دار و فقیه بود و تشخیص داده بود که باید خون به پیکره اسلام تزریق شود تا راه حق ادامه پیدا کند، ادامه داد: بالاترین امر به معروف و نهی از منکر تشکیل حکومت اسلامی و مقابله با طاغوت است و حفظ نظام واجب است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: انقلاب اسلامی مهدوی بود و برخی از بزرگان باور داشتند که امام خمینی(ره) ظهور صغری را کلید زد و بنابه تعبیر اندیشمندان در بین الطلوعین ظهور قرار داریم از این رو نشانه های ظهور یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن است.

وی در خصوص جایگاه ولایت و امامت نیز گفت: امام صادق(ع) نقل می کنند خداوند فرموده که امتی که زیر پرچم امامت نرفته و دین داری با حکومت امامی که از جانب خداوند متعال انتخاب نشده باشد، حضور داشته باشند خدا رای قطعی صادر کرده اینان گرفتار خواهد شد اگرچه در کار های فردی خود پرهیزگار باشند در مقابل من حتما می گذرم که زیر پرچم امام عادلی که مشروع است و اگر نواقصی در اعمال فردی داشته باشند، به سر منزل مقصود خواهد رسید.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه کسی که ولایت نداشته باشد دیانت او بودن در جبهه کفر است و اعمال فردی او تاثیر نخواهد داشت‌، خاطرنشان کرد: قوام امامت به اقتدار ولایت و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در پایان سخنان خود عملکرد مجمع راهبردی اندیشه مهدویت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در سال اخیر ۳ اجلاسیه سراسری فعالان مهدوی با حضور ۸۰۰ موسسه برتر و سران کشوری برگزار شده و همایش بین المللی امام بیداری و سلسله همایش بین انقلاب اسلامی نیز از مجموعه عملکرد مجمع است.

امام جمعه موقت تهران از پژوهش و تدوین ۱۶ درسنامه مهدویت خبر داد و گفت: تشکیل فراکسیون مهدویت با بیش از ۷۰ نفر داوطلب در مجلس شورای اسلامی و برگزاری دو نشست های سران کانون های مهدویت نیز از نمونه عملکرد های مجمع است.

انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *