Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
برگزاری پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در جهاد کشاورزی فارس - مهدویت فارس

برگزاری پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در جهاد کشاورزی فارس

پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پرسنل اداره کل جهادکشاورزی استان فارس با سخنرانی حضرت استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد مهدویت استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پرسنل اداره کل دادگستری استان فارس با تاکید بر اینکه نگاه قرآن کریم را باید نسبت به آینده مدنظر قرار داد، اظهار داشت: در زمان معاصر دو نگاه متفاوت نسبت به آینده داریم که نخستین آن دیدگاه نا امیدی و در ماندگی بوده و بعضی از افراد نسبت به آینده ناامید هستند که دلایل آن متفاوت است.
حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه گاهی اوقات انسان ها نسبت به آینده ای که نیامده، ناامید هستند و و ظایف حال خود را مورد غفلت قرار می دهند، گفت: درصورتی که باید فکر حال بود تا وظایف امروز را انجام داد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس تاکید کرد که رخدادهایی همچون کشتار مردم مظلوم فلسطین زمینه هایی بوده که باید رخ دهد تا بشریت به این اعتقاد برسد که عدالت گستری رمز سعادت انسان ها بوده و ظلم آفتی برای بشیریت است.
بنابه گفته این استاد حوزه علمیه، کاستی در انجام وظیفه و یا کار کردن مسئولان و مدیران به خصوص در دادگستری در ایمان مردم موثر خواهد بود بنابراین باید به این موضوع توجه خاص داشت؛ شعار دولت امام زمان(عج) اجرای عدالت است و ایشان با ظلم مبارزه می کند بنابراین مردم اگر مبارزه با ظلم و جور را ببنید، رهرو ایشان خواهند شد و ولی عصر(عج) اسوه عدالت هستند.
وی با بیان اینکه در رسالت انبیا تعهد و تخصص  کنار یکدیگر بوده است، تاکید کرد: بندگی و خدمتگذاری لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر خدمت بدون بندگی خداوند وجود داشت به بیراهه خواهد کشید.
حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه ریشه همه چیز در تربیت اخلاقی است، ادامه داد: قرآن کریم در دو سوره با سوادها و دانشمندان بی تعهد و تزکیه نفس را با لحن تند خطاب کرده است از این رو نگاه قرآن کریم امیدواری نسبت به آینده بوده و باید در جهت رسیدن به آن دوران باید همه برای سلامت سازی جامعه تلاش کنند.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دنیا به دست بندگان صالح خداوند متعال مدیریت خواهد شد، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید زمین را در اختیار بندگان صالح قرار داد بنابراین باید صالحان در دنیا تلاش کنند؛ برخی ها با تصور غلط بیان می کنند که دین از سیاست جد است اما تمام انبیاء برای آباد کردن دنیا مبعوث شدند و یک حدث معتبر و آیه قرآن را نمی توانید نام ببرید که امروز با اصول عقلی و اخلاقی و رفتاری در جامعه بشری سازگاری نداشته باشد.
این استاد اخلاق، عدم عمل به باورها و اعتقادات را آفت امروز دانست و بیان کرد: قرآن کریم عباد صالح را حاکمان آینده زمین معرفی کرده که ابتدا باید بندگان صالح بندگی کنند و سپس خدمت گزار مردم باشد چراکه اعتقاد و عمل در اسلام ملزوم یکدگیر هستند.
وی رسالت پیامبران و امامان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در زمان پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بشیریت آماده نبود اما اکنون دنیا به سمت تقاضای عدالت می رود چراکه در ظلم ها مردم قدر عدالت را می دانند همچنین باید جستوجوگری بشریت برای عدالت احیا شود.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس تصریح کرد: انقلاب اسلامی و مهدویت اثرات متقابل بر یکدیگر دارند چراکه انقلاب اسلامی با نگاه عدالت‌خواهی مهدوی شکل گرفت و شعارهای مردم در زمان تظاهرات گواه این موضوع است.
این استاد حوزه علمیه اثر انقلاب بر مهدویت را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی نگاه های انحرافی در جامعه به مهدویت وجود داشت و افراد متدین آن دوران صرفا با انفعال، منتظر ظهور امام زمان(عج) برای اصلاح امور بودند و انتظار به مجلس دعای ندبه و اینگونه فعالیت‌های حداقلی ختم می‌شد.
 حجت الاسلام حدائق با اشاره به دیدگاه اشتباه برخی از افراد نسبت به مقوله حکومت اسلامی قبل از مهدویت، گفت: برخی از افراد با کج فهمی روایتی که در در سلسله سند آن علما خدشه وارد کردند مبنی بر اینکه «هر پرچمی که قبل از ظهور برافراشته شود، طاغوت است» را مطرح می کنند که این موضوع با قرآن کریم و روایات صحیح اهل بیت(ع) سازگاری ندارد.
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس در پایان سخنان خود اظهار داشت: آثار مهدویت بر انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه و انقلاب بر مهدویت احیای وظیفه شناسی مردم ایران نسبت به مقوله مهدویت است لذا همه آحاد مردم نسبت به زمینه سازی برای ایجاد دولت کریمه مسئول هستند و با وقوع انقلاب اسلامی این حس وظیفه شناسی مردم نسبت به امر انتظار و مهدویت احیا شد.
انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *