جستجو

نشست خبری سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی

حضرت استاد حدائق در نشست خبری گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، حضرت استاد حدائق مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس در نشست خبری سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، از راه‌اندازی یک جریان ارزشمند در استان فارس و شهر شیراز خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت امر مهدویت، قطعا پیروی از اولیاء الهی سبب نظم بخشی و ایجاد امنیت در جامعه است.

حضرت استاد حدائق افزود: امروز همه دنیا در حال شیطنت است و ما وظیفه داریم در تبیین معارف مهدوی کوتاهی نکنیم. آنچه باعث می‌شود بشریت به یک ثبات برسد، آشنایی با پیام مهدویت و روشن کردن افکار عمومی در زمینه لزوم ظهور آن حضرت است.

این مقام مسئول گفت: اسلام بر ۵ اصل نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار شده است که بر تنها اصلی که هیچ تبصره‌ای قرار داده نشده است، بحث ولایت است. ولایت تحت هیچ شرایطی از گردن ما ساقط شدنی نیست و این حساسیت و اهمیت بحث ولایت است که باید به خوبی تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

او در ادامه، محور‌های فراخوان این همایش را با رویکرد “تربیت اسلامی نسل منتظر” تعلیم و تربیت اسلامی و مهدویت با تاکید بر پیوند فرهنگ انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت مهدوی و اثر متقابل آن‌ها، مبانی، برنامه‌ها و روش‌های تعلیم و تربیت مهدوی، آموزه‌های مهدوی و پرورش نسل منتظر در سند تحول آموزش و پرورش عنوان کرد.

حدائق گفت: انقلاب اسلامی و فرهنگ و اندیشه مهدوی با تاکید بر رسالت و نقش بنیاد مهدوی با تاکید بر رسالت و نقش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در اجرای سند ملی مهدویت، رسالت حوزه و دانشگاه در نشر معارف مهدوی، ویژگی‌های تمدن مهدوی در آخر الزمان، اندیشه‌های مهدوی، ولی امر مسلمین و تمدن نوین اسلامی از دیگر محور‌های فراخوان سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی است.

این مقام مسئول به قالب‌های ارائه آثار از جمله رساله دکتری، مقالات علمی، پایان نامه ارشد و پژوهش‌های کاربردی اشاره کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند ارسال مقالات و مشاهده ضوابط و شرایط آن را به آدرس www.mahdaviat.ir تا تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ ارسال کنند.

ر ادامه حجت الاسلام نصوری معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد در این نشست گفت: رویکرد ما در بنیاد این است که خدماتی که از سوی انقلاب اسلامی در طول تمام این سال‌ها به مسئله مهدویت ارائه شده است را بتوانیم بیان کنیم.

حجت الاسلام محمدرضا نصوری افزود: کار‌های زیادی پس از انقلاب در این بخش انجام شده، اما معمولا کمتر روی آن‌ها مانور داده‌ایم. مهدویت ما با قبل از انقلاب خیلی متفاوت شده است. از آن حالت منفعلانه و گوشه‌گیر خارج شده‌ایم و می‌بینیم که امروز ۳۶٠ عنوان کتاب در ۵۱٠ جلد در این زمینه منتشر شده است. در سایر زمینه‌ها هم اگر مقایسه‌ای داشته باشیم، می‌بینیم که تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

او با اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۱۲٠ دپارتمان اسلام‌شناسی در دنیا برپا شده است، اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده نقطه قوت انقلاب اسلامی در تبدیل شدن به پایگاه نظریه‌پردازی در عرصه مهدویت است و مطابق با بیانیه دوم مقام معظم رهبری، تبدیل فرهنگ ابتذال غربی امروزی به فرهنگ انتظار است.

 

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *