Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
از قرارگیری موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی در شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی تا برگزاری پیش همایش‌در ادارات استان فارس - مهدویت فارس

از قرارگیری موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی در شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی تا برگزاری پیش همایش‌در ادارات استان فارس

در نشست علمی پیش همایش سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» و با حضور اعضای کمیته علمی مباحثی همچون قرارگیری موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی در شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی و برگزاری پیش همایش‌در ادارات استان فارس مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام دبیر علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در نشست علمی پیش همایش که با حضور اعضای کمیته علمی برگزار شد، گفت: بهترین زمان برای برگزاری سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در دهه فجر است چراکه با موضوعات همایش ارتباط دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی را جزو برنامه های مناسب برگزار کنند.
وی با بیان اینکه در مسئله مهدویت، نه تنها امت اسلامی بلکه همه امت‌ها منتظر امام زمان(عج) هستند، تاکید کرد: برای زمینه سازی بین المللی مهدویت باید اقدامی در راستای یادآوری موضوع منجی در تعالیم دیگر ادیان انجام شود.

آیت الله دژکام ضمن تقدیر از همکاری مثمر ثمر بنیاد مهدی موعود فارس با همایش بین المللی منجی، اظهار کرد: همایش بین المللی منجی در شورای فرهنگ عمومی مصوب شده است تا در ابعاد بین المللی ادیان مختلف بتوانند برای شناخت فرهنگ مهدویت در این همایش شرکت کنند و همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس در برگزاری این همایش مایه خورسندی است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حس دارالولیایی شهر شیراز به دلیل نوع رفتارهای همکاری بسیار ارزشمند دینی طلاب و علمای سومین حرم اهل‌بیت(ع) بوده که باعث اشاعه هرچه بهتر ارزش های ایرانی اسلامی شده است.

ارتباط مبانی عقیدتی با سیمای شهر، یکی دیگر از موضوعاتی بود که نماینده ولی فقیه در فارس به آن اشاره کرد.

تبلیغات درون شهری و استانی فارس در دهه فجر بر همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی متمرکز خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین حدائق قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس در ادامه این نشست به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» پرداخت و بیان کرد: با ادارات مختلف تعامل‌های خوبی شکل گرفته و کار به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: در بخش تبلیغات از طریق رسانه ملی در شبکه سراسری تیزر همایش منتشر شده و در استان فارس با هماهنگی صدا و سیما مرکز استان تبلیغات نیز به انواع مختلف شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه از طریق نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها اطلاع رسانی در واحدهای علمی در حال انجام است، اضافه کرد: با دانشگاه معارف قم هماهنگی صورت گرفته تا اعضای هیئت علمی نیز به اطلاع رسانی و شرکت در این همایش ملی اهتمام ویژه داشته باشند همچنین از طریق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس، مرکز خدمات طلاب و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه علمیه بنا شد تبلیغات در جامعه طلاب انجام شود.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به ارسال مقالات به دبیرخانه همایش، گفت: انتظار داریم تا یکم بهمن ماه که پایان زمان فراخوان است آثار خوبی به دبیرخانه ارسال شود همچنین اعتبار علمی به مقالات برگزیده از طریق پایگاه استنادی جهان اسلامی isc انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری همایش در 15 بهمن ماه بنا شد تبلیغات درون شهری و در استان دهه فجر به سوی مهدویت و انقلاب اسلامی متمرکز شود.

حجت الاسلام حدائق از برپایی پیش‌همایش هنری سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی خبر داد و اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش همایش هنری با حضور گرافیست‌ها و تولید کنندگان محتوای دیجیتال برگزار شود و ظرف مدت یک هفته آثار گرافیکی خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا در روز همایش و سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس ادامه داد: انتظار داریم در مجموعه مراکز تخصصی با برگزاری پیش همایش اقدام به آماده سازی اذهان کنند همچنین مبلغین و طلاب مدارس امین نیز در این موضوع به صورت ویژه دیده شوند.

وی درخصوص برگزاری پیش همایش ویژه کارمندان استان فارس نیز گفت: با ادارات و نهادها توافق شد که ویژه پرسنل خود پیش همایش تخصصی با حضور اساتید مطرح مهدویت برگزار کنند همچنین به دلیل میزبانی آموزش و پرورش فارس در این همایش ملی بنا شد جشنواره دانش آموزی مهدویت و انقلاب اسلامی نیز در دستور کار قرار گیرد تا نسل‌های آینده با این دو موضوع ارزشمند آشنا شوند.

حجت الاسلام حدائق درخصوص همکاری ائمه جمعه فارس نیز گفت: در گردهمایی بعدی شبکه امامت و ائمه جمعه استان نیز موضوعات سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی تشریح خواهد شد از این رو حضور ائمه جمعه نیز در روز برگزاری همایش باعث ارتقا سطح همایش می‌شود.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس یادآور شد: ائمه جمعه در شهر خود پیش همایش مرتبط را در فضای عمومی یا نخبگانی باتوجه به وضعیت شهرستان برگزار خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود بر اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی، علما، روحانیون، ائمه جمعه و دیگر مسئولان برای برگزاری پیش همایش‌ها و دعوت از نخبگان برای شرکت در این همایش ملی تاکید کرد.

اعلام آمادگی حوزه علمیه فارس برای همکاری در سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان فارس نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای برگزاری هرچه بهتر سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی»، تاکید کرد: صاحب حوزه علمیه امام زمان(عج) هستند بنابراین ایجاد رویدادها و برنامه‌هایی برای تجلی یاد امام عصر(عج) در حوزه علمیه و جامعه باعث افتخار است.
مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس افزود: با توجه به شبهاتی که مطرح است، در زمینه تولید محتوا به خصوص تاکید بر فطرت به عنوان خواستگاه ولایت و موعود گرایی آمادگی همکاری هستیم.

قرارگیری موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی در شانزدهمین دوره جشنواره علامه حلی

حجت الاسلام و المسلمین صدرا مازنی، مدیر ترویج معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور نیز در این نشست گفت: فراخوان شانزدهیم دوره جشنواره علامه حلی به زودی اعلام خواهد شد که پس از مشورت با شورای سیاست گذاری این جشنواره موضوع «انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و ظهور منجی» در موضوع سراسری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود پیشنهاد داد تا مهدویت و انقلاب اسلامی موضوع جشنواره ویژه علامه حلی استان قرار گیرد که طلاب در این زمینه نیز بتوانند پژوهش‌ها و دست‌آوردهای مهمی را ارمغان بیاورند.

گفتنی است در طول برگزاری این نشست علمی، صاحب نظران حوزه علمیه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون برگزاری همایش پرداختند.
انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/functions.php on line 5309