Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
نشست پیش همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پیر غلامان هیئات مذهبی استان فارس برگزار شد - مهدویت فارس

نشست پیش همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پیر غلامان هیئات مذهبی استان فارس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد حاج شیخ علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پیر غلامان هیئات مذهبی استان فارس اظهار داشت: انقلاب اسلامی و مهدویت تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند و جمهوری اسلامی، منش اهل ببت(ع) و توجه به رضایت اولیای معصومین(ع) و توجه به اما زمان(عج) مردم را به پای صحنه کشاند.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که «انقلاب اسلامی شکل نگرفت مگر به دلیل دو اصل وحدت کلمه توجه به اسلام» بنابراین دست طاغوت کوتاه شد و مردم امورات خود را به دست گرفتند.

حجت الاسلام حدائق، تاثیر انقلاب اسلامی بر مهدویت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دیدگاه انحرافی در متدینین و مردم عادی وجود داشت و تنها انتظار شعیان صرفا به دعای عهد و زیارت آل یاسین و دعای ندبه ختم می شد و در انتظار تلاشی برای زمینه سازی ظهور وجود نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی دیدگاه منفعلانه نسبت به ظهور رفع شد چراکه منتظر یعنی انسان پویا، تلاشگر و در صحنه و شرایط را برای ظهور آماده می کند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس افزود: در قبل از انقلاب اسلامی برخی از افراد اصلاح امور را تنها به ظهور حضرت ولی عصر(عج) می دانستند و منفعل بودند درصورتی وجود امام صادق فرمود: منتظر باید پارسا زیست کند و با اخلاق باشد همچنین فرد منتظر در روابط اجتماعی با مردم، مردم را به سمت حقیقیت و واقعیت جذب کند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر این موضوع که انقلاب اسلامی بر نگرش اشتباهی که مردم داشتند اثر گذاشت، اظهار کرد: مردم احساس کردند که باید در صحنه باشند و برای ظهور امام زمان(عج) تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه عمر در حال گذر است و باید تا می توانید از فرصت ها در راه خدا استفاده‌ کرد، گفت: منتظر راستین امام زمان گ(عج) در صحنه است و لحظه به لحظه زندگی خود را مقتمم می شمارد.
انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *