Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
روح عبادت مسلمانان انتظار فرج است - مهدویت فارس

روح عبادت مسلمانان انتظار فرج است

قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس با اشاره به روایتی مهدوی از امام علی(ع) بیان کرد: روح عبادت انتظار فرج است و کسی که وظایف، عبادات و تکالیف خود را انجام می‌دهد در زمره منتظران قرار می گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمدحسین حدائق قائم مقام بنیاد استان فارس در مراسم جشن میلاد فرخنده مولی الموحدین امام علی(ع) در مجموعه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: روایت متعددی در مهدویت و ظهور امام زمان(عج) از اهل بیت(ع) به یادگار مانده است که پس از بررسی احادیث شیعه، مجموعه صحیح السند و قابل استناد گردآوری شده که از میان 2 هزار و 500 روایت صرفا مهدوی است که نشان از اهمیت موضوع آخر الزمان و ظهور آخرین منجی دارد.
وی افزود: امروز دنیا به شدت به سمت منجی شناسی و منجی گرایی گرایش پیدا کرده است و دشمن با نقشه ریزی چهره های شناخته شده دنیا را در این موضوع به کار می‌گیرد.
حجت الاسلام حدائق با اشاره به خاطره یکی از مبلغان دینی شیعه در آمریکا، گفت: منجی شناسی به عنوان یک رشته در دانشگاه های آمریکا تدریس می‌شود و دانشجویان از این رشته استقبال می کنند که به صورت مطالعات تطبیقی و با حضور علمای دین‌های مختلف به موضوع مهدویت می پردازند اما در ایران بعد از گذشت 45 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو واحد حتی منجی شناسی وجود ندارد و دانشجو مدارج عالی را طی می کند بدون اینکه ذره ای با امام زمان(عج) خود آشنا شود.
قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس با بیان اینکه مهدویت پس از توحید جهانی ترین موضوع بین ادیان است، تاکید کرد: امیر المومنین(ع) می فرمایند که انتظار فرج داشته باشید که از محبوب ترین کار ها در درگاه الهی انتظار فرج است. ما فکر می کنیم که تنها انتظار فرج دعای ندبه و شرکت در مراسمات ختم می شود درصورتی که این کار پایین ترین حد انتظار ظهور است.
وی، محبوب ترین اعمال را انتظار فرج دانست و با اشاره به اهمیت روزه داری، نماز و حج و … در روایات، اضافه کرد: روح عبادت انتظار فرج بوده و کسی که وظایف، عبادات و تکالیف خود را انجام می‌دهد در زمره منتظران قرار می گیرد.
حجت الاسلام حدائق تصریح کرد: امیر المومنین(ع) در پاسخ به پرسش صعصعة بن صوحان درخصوص برتری ایشان یا حضرت آدم، می فرماید خوب نیست فردی از خود تعریف کند اما به دلیل سوال که پرسیدی جواب می دهم که من علی برترم چراکه حضرت آدم در ناز و نعمت بود و عاقبت فریب شیطان را برای استفاده از گندم ممنوعه خورد اما من علی، ولایت عالم در اختیار من بود اما به اختیار خودم گندم را کنار گذاشتم و به نان جو اکتفا کردم تا اینکه درد فقرا را بفهمم و همراه آن ها باشم.
قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) استان فارس با بیان اینکه امام علی(ع) از ثروتمندان زمانه خود بود اما کفش خود را وصل می‌زد بنابراین تواضع، قناعت، ساده زیستی و همدردی با فقرا از ویژگی های ایشان بود، ادامه داد: گاهی اوقات در برخی از خانواده ها و مجموعه ها، مراعات نکردن برخی از نکات همانند بخشش و… باعث بروز اختلافات جدی خواهد شد.
وی تصریح کرد: امام علی(ع) فرمودند که شیوه مردانگی در گذشت است بنابراین باید این موضوع را در زندگی به کار گرفت.
حجت الاسلام حدائق با تاکید بر اینکه زنان عالم تا ابد وام دار پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، بیان کرد: در حجاز و شبهه جزیره عربستان قبل از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) دختران را زنده به گور می کردند که نسل زن رو به اتمام بود و ارزشی برای زنان قائل نبودند اما پیامبر (ص) در این بهبوهه اعلام کردند که علم آموزی بر هر مرد و زن مسلمانی لازم است بنابراین جایگاه علم و زن در اسلام، مرتبه والایی قرار دارد.
انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *