Notice: Undefined offset: -1 in /home/bonyadem/public_html/wp-includes/post-template.php on line 327
برگزاری سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در شیراز - مهدویت فارس

برگزاری سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در شیراز

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس از برگزاری سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمدحسین حدائق قائم مقام بنیاد استان فارس در نشستی با خبرنگاران از برگزاری سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» به میزبانی شهر شیراز خبر داد و اظهار داشت: سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی روز یک شنبه 15 بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر ساعت 8 و 15 در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار می‌شود.
وی افزود: در این آیین حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن قرائتی و حضرت آیت الله نجم الدین طبسی، اندیشمندان بزرگ عالم اسلام، حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس و مدیران بنیاد مهدویت سراسر کشور حضور خواهند داشت و در نوبت بعدظهر مراسم اختتامیه، به شکل علمی و میزگرد آثار ارسالی به این همایش فاخر علمی توسط نقادان و صاحب نظران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام حدائق با بیان اینکه مقالات در 2 بخش کلی و 14 موضوع به دبیرخانه ارسال شد، گفت: نقش انقلاب اسلامی در گسترش تربیت مهدوی، راهبرد عملیاتی انقلاب اسلامی در راستای زمینه سازی ظهور، نقش انقلاب اسلامی در اصلاح نگرش به انتظار ظهور، نقش انقلاب اسلامی در احیای آموزه مهدویت، نقش مهدویت و انتظار در پیروزی انقلاب، مهدویت و انتظار از نگاه امامین انقلاب و نقش مهدویت و انتظار در پویایی هنر دینی در انقلاب اسلامی محورهای این همایش را تشکیل می دهند.
قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس خاطرنشان کرد: همچنین مهدویت؛ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی؛ راهبردها و چالشها، الگوی مفهومی راهبردهای تربیت مهدوی در نظام آموزشی کشور، تحلیل رسالت مهدویت و انتظار در شکل دهی جامعه مهدوی و بررسی و نقد الگوی ترییت مهدوی در نظام آموزشی کشور دیگر محورهای سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» به شمار می آیند که در آیین اختتامیه از ۱۰ مقاله برتر و برگزیده تجلیل خواهد شد و مقاله به عنوان فاخر ترین مهدوی به چاپ خواهد رسید.
دبیر سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در خصوص برگزاری پیش همایش های علمی در سطح استان فارس، تاکید کرد: از زمان اعلام فراخوان تا امروز پیش همایش متعددی در رابطه با همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» برگزار شد که تنها در شهر شیراز شاهد برگزاری بیش از ۱۵ پیش همایش در ادارات و دیگر نهادها بودیم همچنین در شهرستان ها نیز با سکانداری ائمه جمعه پیش همایش اجرا شده است.
وی، رویکرد جدی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» را تربیت نسل مهدوی عنوان کرد و ادامه داد: در ۴ ناحیه آموزش و پرورش شهر شیراز پیش همایش در این خصوص برای فرهنگیان، اولیا و کارمندان با موضوع «مهدویت و انقلاب اسلامی» و تربیت مهدوی برگزار شد.
حجت الاسلام حدائق با اشاره به اینکه کمیته علمی همایش به ریاست آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد، تاکید کرد: آثار توسط کمیته علمی همایش ارزیابی شده است و مقالات برتر مشخص شدند. همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» یک همایش سطح بالای علمی بوده که پژوهش دانشجویان و طلاب به دبیرخانه ارسال می‌شود و مقالات برتر در پایگاه استنادی جهان اسلام ISC به ثبت خواهد رسید.
بنابه گفته این مقام مسئول، بنیاد مهدویت سال ها برای تربیت اسلامی مهدوی تلاش کرده که تدوین کتاب مناسب هر مقطع تحصیلی و ۷ درس نامه جدا به نام چشمه خورشید از جمله این فعالیت ها است.
قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس در خصوص مشارکت دانش آموزان در سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی، بیان کرد: بنابه خواسته آموزش و پرورش و همکاری بنیاد مهدویت فارس، جشنواره مهدویت و انقلاب اسلامی ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی استان در قالب های نقاشی و شعر خوانی در مقطع ابتدایی، پادکست و شعر خوانی در مقطع متوسطه اول و ساخت فیلم کوتاه و مصاحبه خیابانی در متوسطه دوم برگزار شد.
حجت الاسلام حدائق تصریح کرد: آثار خوبی از سوی دانش آموزان به این جشنواره ارسال شده به دانش آموزان برتر هدایایی تقدیم خواهد شد و در نهایت به تمامی دانش آموزان شرکت کننده هدیه از طرف بنیاد تقدیم می شود.
وی با اشاره به اهمیت مقوله مهدویت و ظهور امام زمان(عج) گفت: امیر المومنین(ع) می فرمایند که با فضیلت ترین اعمال انتظار فرج است بنابراین مهدویت و انتظار از درجه بالایی در اسلام قرار دارد.
قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه بستر سازی ظهور در حال رخ دادن است، اضافه کرد: امروز عدالت محوری به خواسته جهانیان تبدیل شده و با رخ دادن کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس شاهد فروریختن هیمنه این رژیم غاصب و فریاد عدالت خواهی از سوی انسان های آزادی خواه در قلب اروپا و کشورهای استکبار جهانی هستیم.
انتهای پیام/

آخرین مطالب

همایش بزرگ مهدی یاوران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، همزمان با سالروز ولادت با سعادت قطب عالم امکان، حضرت بقیة الله الأعظم، امام زمان

مردم مستعد دین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، استاد علیرضا حدائق مدیر بنیاد استان فارس در همایش سراسری مدیران بنیاد استان‌ها که

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *